Wednesday, January 02, 2008

TVDW 30/12/2007 - Scritti Politti - The Word Girl (1985)


Tijdens de kerst- en nieuwjaarsfestiviteiten leverde de combinatie van Blaupunkt Velocity Ghettoblaster en iPod weer voortreffelijk werk. Het kerstfeest bij ons thuis betekende een overspoeling van hoofdzakelijk West-Vlaamse menschen, waaronder tot mijn verrassing ook een pakweg twintigjarige trouwe lezer van deze blog. Echte kerstmuziek is niet echt aan mij besteed - there's only so many Little Drummer Boys one man can take - maar ik hou er wel van om het die dagen wat 'mellow' te houden. Dus had ik een ipod playlist samengesteld met hoofdzakelijke trage en midtempo songs, met o.a. wat rustig werk van Bill Withers, Yazoo, China Crisis, Elton John, Heaven 17 (het machtige Come Live With Me), Katie Melua, Men at Work, Roberta Flack en Sam Cooke. De verzameling songs ging vanzelfsprekend grotendeels voorbij aan het oudere gedeelte van het gezelschap, gelukkig maakte schoonbroer Patrick er een sport van om te hengelen naar uitvoerders. Scritti Politti haalde het uiteindelijk als tvdw, omdat de song er met zijn uitgepuurde suikerzoete hi-tech dubby eighties falsetto pop (ik deponeer die term NU) wat uitsprong. En omdat ik altijd wel een boon heb gehad voor de zonderlinge Green Gartside, de man die in zijn rare carrière toch maar mooi samenwerkte met én Eurythmics én Mos Def én Miles Davis én Kylie Minogue. Respect!


http://www.sendspace.com/file/7gmr6c

Labels: , , , , , , , , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

De pakweg twintigjarige trouwe lezer van deze blog, die nog maar negentien blijkt te zijn, laat hier meteen zijn eerste comment achter. De tvdw van vorig klonk me bekender in de oren. Dat zal je ongetwijfeld niet verbazen, al kan ik deze best wel smaken. Vrolijke song. Ideaal voor de tijd van het jaar, niet? Na de eindejaarsgerelateerde activiteiten en voor de naderende examens.

5:21 PM  
Blogger Koop said...

Negentien en al vertrouwd met Scritti, een plaat die uitkwam toen je min drie was - knap!
Succes met de examens.

1:38 AM  
Blogger Shamrockske said...

Reünie Yazoo na 25 jaar


Voor het eerst in 25 jaar komt het Britse popduo Yazoo weer bij elkaar. Zangeres Alison Moyet en toetsenist Vince Clarke ondernemen in juni een Britse tournee.

Het duo maakte in de jaren tachtig twee popklassiekers: Don't go en Only you. Die laatste song werd ook in de versie van The Flying Pickets een grote hit. In mei verschijnt een cd-box met hun verzameld werk. (hmp

12:24 AM  

Post a Comment

<< Home