Sunday, February 13, 2011

TVDW 13/02/2011 - Cold War Kids - Flying Upside Down (2011)



"De nieuwe plaat is wat meer mainstream", las ik ergens in Blog Country. Komende uit indie-hoek is dat een beleefde manier om te zeggen dat het niet (meer) goed is, natuurlijk. Onzin. "Mine is Yours", de nieuwe van Cold War Kids (die ik bij hun vorige album leerde kennen via Hannes - dank Hannes), nestelt zich knus tussen Kings of Leon en Raconteurs. Spannende, wijdse gitaarrock die met een gezonde dosis cockiness wordt gebracht.

Eigenlijk stonden The Jayhawks in de steigers om met de tvdw te gaan lopen. Het heruitgebrachte "Tomorrow The Green Grass" blijft een heerlijke lap rootsy rock in de lijn van Band, Byrds en Brothers (Everly, that is). Maar toen ik zaterdagavond bij het joggen "Mine is Yours" opgooide, konden The Jayhawks, alle sympathie ten spijt, toch inpakken. Tvdw Flying Upside Down sluit die nieuwe plaat op een geweldige manier af. Bevlogen rock in alle betekenissen van het woord.

Labels: , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/z445mb

4:17 AM  
Anonymous zinnerboy said...

4 x beluisterd (op versch. tijdstippen) en alhoewel het idd groots en wijds klinkt en ik tot genoegen een Manic S P achtige stem ontwaar, kan het me niet echt pakken. Blogluisteraars, vervelende venten zijn het.

4:39 AM  

Post a Comment

<< Home