Monday, January 17, 2011

TVDW 16/01/2010 - The Rembrandts - One horse town (1992)



Een tvdw waarin enkele stokpaardjes zij aan zij draven: de liefde voor powerpop, de liefde voor uitverkoopbakken en tweedehandszaakjes en a touch of nostalgia. De erfenis van The Rembrandts is inmiddels herleid tot het alles overvleugende nummertje dat midden jaren negentig in sitcom Friends werd gebruikt. Ik leerde ze enkele jaren eerder kennen, tijdens mijn legerdienst, toen ze met het uit hun debuut stammende That's Just the Way it is een hitje hadden. Ook de tweede plaat bevatte nog enkele pareltjes, al was ik die haast vergeten. Tot ik de cd onlangs in de uitverkoopbakken (stokpaardje 1) van een tweedehandszaakje (stokpaardje 2) op de kop kon tikken. Voor de schamele som dan nog van, ik durf het nauwelijks schrijven, 70 eurocent... De heerlijke powerpop (stokpaardje 3) kwam meteen terug mijn oorschelp binnenwaaien. Als een oude, uit het oog verloren bekende die plots de deur van je stamcafé opengooit. Heerlijke nostalgie (stokpaardje 4).

Niet dat ik een stamcafé heb, maar kom.

4 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/2xilr6

12:56 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Je vergeet nog een 5e stokpaardje, Jo (aansluitend bij sp 2) : 't mag liefst nie teveel kosten ;-)

2:11 AM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

legerdienst, "enkele jaren" geleden, nu ja :)

3:07 AM  
Blogger Koop said...

fijn, zo volk dat aandachtig leest.

"Enkele jaren eerder" - slaat op: eerder dan midden jaren negentig.

(zucht)

4:18 AM  

Post a Comment

<< Home