Monday, November 22, 2010

TVDW 21/11/2010 - Nick Lowe - True Love Travels on a Gravel Road (1994)



Net als vorige jaren: opnieuw zwaar afkicken en terug van de wolk stappen. De zevende editie van onze Detroit Breakdown muziekquiz liep erg gesmeerd. Een haast vlekkeloze avond, met in de fragmenten ook enkele personal favorites als The Leather Nun, Tragically Hip, Smithereens, Joan Armatrading, Robyn, Lindstrom... En Journey. Natuurlijk.

De link met de tvdw van Nick Lowe? Die is er niet, al was Lowe zo slim om zich net afgelopen week in de cd-speler te wurmen. Goede timing, want het trio van warme, ouderwetse platen waarvoor de man tussen 1944 en 2001 tekende, paste perfect voor de gelegenheid. Een eeuwigheid geleden wisselden mijn vrouw en ik immers eind november onze eerste kus uit, dit jaar vierden we een soortement jubileum(tje). De tvdw kon niet passender zijn. Een echte smartlap van een song is het - ook bekend in de originele versie van Percy Sledge, of in die van Elvis Presley. Zoals elke echt goede smartlap zit er in de kern een waarheid die, indien goed gebracht, best weet te ontroeren. Ik heb bij vorige posts al genoeg over mijn kinderen gesproken. Deze tvdw gaat richting mijn vrouw. Ze weet wel waarom.

How many hearts could live through all the winters
We've known and still not be cold?
True love travels on a gravel road

Labels: , , , , , , , , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

This comment has been removed by the author.

3:58 AM  
Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/88pou8

3:58 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Ik heb vooral onthouden dat in deze editie van de quiz vooral heel veel goede/mooie muziek zat. En er zat schwung in. Zelf heb ik er onder meer een CD aan overgehouden die na draaien van 2 tracks ogenblikkelijk werd ingepalmd door mijn dochter. Nooit meegemaakt... Euh neen, het betreft niet de in dank aanvaarde custom-made fijne verzamelaar die ook deze tvdw opleverde (of omgekeerd), maar wel een promo-copy van de uitstekende Band of Skulls. Het komt misschien toch nog muzikaal goed tussen mijn dochter en mij.

5:19 AM  
Blogger Koop said...

Schaambal!

6:05 AM  

Post a Comment

<< Home