Monday, March 28, 2011

TVDW 27/03/2011 - Jamiroquai - Hurtin' (2010)



Het wordt tijd dat ik het op papier zet bij wijze van statement. "Ik moet mijn hoop laten varen dat Jamiroquai ooit nog een plaat zal maken die langs Innervisions van Stevie Wonder zal staan. Ain't gonna happen." Zo.

Een geval van te hoge verwachtingen? Ongetwijfeld, al wees in het begin van de carrière van Jay Kay alles erop dat de man zulk meesterwerk in zich had. Elke nieuwe release van Jamiroquai stelde me echter keer op keer teleur. Neen, dit was geen nieuwe Stevie Wonder, eerder een getalenteerd maar berekend ventje dat - een eenmalige meesterlijke track als Black Capricorn Day niet te na gesproken - ergerlijk braaf binnen de lijntjes kleurde.

Maar kijk, eenmaal de kaap van de initiële en inmiddels vertrouwde teleurstelling genomen was, slaagde Jamiroquai's laatste album Rock Dust Light Star er toch in me te charmeren. Blue Skies is bijvoorbeeld een heerlijk luilekkere track terwijl Hurtin' een rudimentaire groove van een song is, die me vaagweg doet denken aan iets wat (tweevoudig tvdw-winnaar) Roachford ook in zijn mars had.

Labels: , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/ppggch

12:36 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Fijn wah-wah gitaartje. Naar mijn gevoel had de song gaandeweg of toch zeker naar einde wat meer mogen losbarsten. Een ideale song om eens compleet loos te gaan.

3:06 AM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

braaf binnen de lijntjes ? Zijn die lijntjes coke dan zo braaf ?

3:55 AM  
Blogger Koop said...

Jay Kay's coke days are over, zo verklaart hij toch her en der in interviews.

4:20 AM  

Post a Comment

<< Home