Sunday, March 20, 2011

TVDW 20-03-2011 - The Triffids - Stolen Property (1986)



We zijn 323 tvdw's ver en een lukrake blik op de lijst toont onmiddellijk aan dat het hengelen naar geloofwaardigheid niet meteen het streefdoel is van de samensteller van deze blog. Met Foreigner en REO Speedwagon in de rangen scoor ik bedroevend laag op de credibiliteitsmeter. Met de nominatie van deze week zit ik echter midden in de roos. Als ze Best Of Eighties lijstjes compileren, blijft "Born Sandy Devotional", het album waaruit Stolen Property komt, een van de lievertjes van de critici. Ook ik was er destijds weg van - net als van het twee jaar nadien verschenen "Calenture". Het eerstgenoemde album blijft een dijk van een plaat, terwijl "Calenture" zoveel jaren later minder impact maakt (en vooral gedateerder klinkt). Ik moet steeds terugdenken aan The Triffids als ik iets van The National hoor. Dezelfde donkere stem, dezelfde barokke, onheilspellende sfeer en dezelfde haast filmische sfeer die over de songs gedrapeerd wordt.

Labels: ,

5 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/do3veb

2:22 PM  
Blogger Shamrockske said...

't is lang geleden, maar bij deze roep ik luid: YES !

2:24 PM  
Anonymous zinnerboy said...

Blijft inderdaad zeer mooi. Maar of dat voldoende is om uw credibiliteit op te vijzelen... Wait and see next week.

1:01 AM  
Anonymous Paul said...

It’s a great blog… :)

3:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Moet ook vaak aan The Triffids denken als ik The National hoor, maar het blijven twee geweldige bands...

3:45 PM  

Post a Comment

<< Home