Monday, April 11, 2011

TVDW 10/04/2011 - LCD Soundsystem - North American Scum (2007)



Een geval van rijkelijk te laat zijn. Vorige week gaf LCD Soundsystem haar afscheidsconcert - niet toevallig in Madison Square Garden, NYC. Na drie albums (+ een leuke, in opdracht van Nike gemaakte 'jogging-plaat') stopt de groep ermee. De volgende dag was het concert integraal te herbekijken, via het tv-kanaal van indie-rockjournalistiek-tempel Pitchfork en op Youtube (intussen is het er afgehaald). Haast per ongeluk vond ik het en was meteen ruim een uur zoet. En de rest van de week ontdekte ik met plezier de cd's van de groep die ik tot nu toe links had laten liggen. Vooral hun tweede plaat Sound Of Silver wist me te bekoren. Dit is 100% New York muziek, je hoort er echo's in van de CBGB's groepjes als (early) Talking Heads, maar ook de indie-funk van Liquid Liquid en de hoekige no-wave van James White & the Contortions. Nooit gedacht dat het me iets zou zeggen, maar kijk, simultaan met de zwanenzang van LCD Soundsystem weet de groep alsnog een tvdw te scoren. Het heerlijke North American Scum werd tijdens het afscheidsconcert overigens gebracht met Arcade Fire in steun.

(als bonus ook twee in memoriams: maart betekende einde van de rit voor de meest funky Oostenrijker die ooit leefde - toegegeven, veel concurrentie was er niet - en voor de zanger van The Atlanta Rhythm Section)

Labels: , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

LCD:
http://www.sendspace.com/file/8enbv5

Supermax:
http://www.sendspace.com/file/ibqogh

Atlanta Rhythm Section:
http://www.sendspace.com/file/8d7xmp

1:17 PM  
Anonymous zinnerboy said...

Kurt - Lemmy meets Kraftwerk - Hauenstein is niet meer ? Weer een markant muzikant minder. Ondertussen blijkt nogmaals dat toeval niet bestaat : het wachtwoord dat ik moet intikken om deze tekst te posten is 'dipsyco' -kruising tussen dipje en disco. R.I.P. Kurt.

12:40 AM  

Post a Comment

<< Home