Sunday, November 27, 2011

TVDW 27/11/2011 - The Pop Gun - The Game (1989)



Afkicken na alweer een geslaagde Detroit Breakdown Quiz, de achtste al. Met dit keer een volledig Belgische focus, dankzij de onnavolgbare research van Hans en Joris. Logisch dus dat na wekenlang een huis, computer en wagen vol Belpop te hebben, de tvdw naar een Belgische groep gaat. En waarom dan niet meteen naar The Pop Gun. Hun twee albums blijven pareltjes van leuke pop, met zowel in de zanglijn als in de arrangementen vaak net dat tikkeltje 'meer'. Ik herinner me ook nog een knap concert van de groep op Marktrock, in 1990, waar ze verrasten met covers van zowel John Cale (Dead or Alive) als Prefab Sprout (met The Golden Calf dan nog!).

Plus: I wanna make a picture of you when you come - dat was toch een tekstflard die recht uit de mond van Prince had kunnen komen, niet? Nu ik eraan denk: The game, de tvdw en een van de persoonlijke hoogtepunten uit de pakweg 200 audiofragmenten van onze DB-quiz, heeft een drumritme dat wel een uitgebeende versie lijkt van Housequake. Shut up, already, damn!

Benieuwd waar ze tegenwoordig mee bezig zijn? Op
http://thepopgun.wordpress.com/ vind je de demoversie van een nieuw (nu ja, relatief nieuw)nummer. En begot, het klinkt alweer niet slecht...

Labels: , , ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/1gpus1

11:49 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Ik wil een foto maken van jou als je komt... Heb ik in bepaalde omstandigheden toch ook al redelijk veel gedacht en zelf geneuriƫd terwijl ik in het achterhoofd werd begeleid door een big band...

6:48 AM  

Post a Comment

<< Home