Sunday, September 18, 2011

TVDW 18/09/2011 - Third Eye Blind - Narcolepsy (1997)



De nieuwe releases vliegen ons rond de oren. Afgelopen week hield ik streepjes nieuw werk van Ladytron, The Drums en Lindsey Buckingham tegen het licht. Maar voor de tvdw - zoals steeds: het persoonlijke muzikale hoogtepunt van de afgelopen zeven dagen - schakel ik toch terug naar de tweede helft van de jaren negentig, en de toen zo populaire Amerikaanse college rock. De zware, grungy sound van Nirvana, Pearl Jam en Smashing Pumpkins was uitgeraasd, in de plaats kwamen de snappy gitaren van Weezer, Everclear en Third Eye Blind. De eerste twee albums van laatstgenoemde groep (afkomstig uit San Francisco) krijgen nog regelmatig een draaibeurt, en plaat drie leverde de groep zelfs al een tvdw op in november 2005. Vooral die titelloze debuutplaat uit 1997 staat nog steeds als een huis: stevige riffs en catchy songs, gebracht met zelfvertrouwen en bravoure.

Volgende week: tvdw nummer 350! Die zal echter pas ten vroegste de daaropvolgende woensdag worden gepost. De volgende dagen ben ik immers weg, naar New York City.

Mmm, klinkt zo goed dat ik het nog eens zeg. De volgende dagen ben ik immers weg, naar New York City.

Labels: , , , , , , , ,

3 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/utfq75

1:18 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Dan toch meer voorkeur voor Weezer.
Veel plezier in de Big Apple.

2:56 AM  
Blogger DeLa said...

Veel plezier in NYC!

5:07 AM  

Post a Comment

<< Home