Sunday, October 09, 2011

TVDW 09/10/2011 - Frank Turner - Peggy Sang the Blues (2011)



Boodschap aan mijn vrienden die deze blog lezen en de concertagenda beter opvolgen dan ik: sléép mij desnoods naar het eerstvolgende Frank Turner-concert in dit land. Wat is die nieuwe plaat "England keep my bones" weer één brok energie, lillend rock 'n roll engagement en ongebreidelde dadendrang. Alsof Woody Guthrie, Bob Dylan, Ernest Hemingway en Dylan Thomas samen een plaat zouden opnemen. De very much working class attitude van Turner doet denken aan The Alarm, Billy Bragg en Big Country, terwijl zijn romantische 'born to run' teksten wel een Union Jack versie van Bruce Springsteen lijken (- die laatste vergelijking herinner ik me trouwens van op de blog van Shamrockske). Grappig is ook dat Turner geen moeite doet om zijn invloeden prijs te geven: zowel Dylan als Guthrie, Hemingway en Springsteen worden genamedropt in de songs op "England Keep My Bones". Eentje voor de eindejaarslijstjes, zo vermoed ik.

Labels: , , , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/se0m76

6:26 AM  
Anonymous shamrockske said...

het e muhheheheuhen hie:

kent al gezeid:

BE 19/11/2011 Antwerp Crossing Border (FB)

7:25 AM  
Blogger Koop said...

kzient verheten, tèh.

das djzust veure toptreden van Yes, dedju.

9:41 AM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

Ik heb hem vorig jaar live gezien in de AB Club, op aanraden van een vriend die jaarlijks naar 120 concerten gaat.

Stond vorig jaar in mijn eindejaarslijstje, en inderdaad, als je hem kan zien, go see him in a theatre near you !

5:15 AM  

Post a Comment

<< Home