Monday, November 14, 2011

TVDW 13/11/2011 - Against Me! - Suffocation (2010)



Punk? Nooit mijn ding geweest. De revolutie van the Sex Pistols, of die van Chic? Johnny Rotten versus Nile Rodgers? Mijn keuze is snel gemaakt. In de afdeling punkrock heb ik wél wat favorietjes - niet toevallig groepen die 60% rock en slechts 40% punk zijn. Ook het vorige week ontdekte Against Me! uit Florida past in dat rijtje. Stevige kopstoten van songs, catchy riffs en een overgave die me soms wat deden denken aan een minder folky versie van Frank Turner. De tvdw is het onbetwiste hoogtepunt uit hun vorig jaar verschenen (en door Butch Vig geproducete) album "White Crosses". Turn that shit UP!

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/81yylm

7:07 AM  
Anonymous zinnerboy said...

De gitaren in het refrein appelleren aan de riff van Ziggy Stardust. Naar mijn gevoel klinkt dit behoorlijk glad voor een 'punk'band. Het refrein doet mij ook nog denken aan de typische koortjes van Queen. Niet echt authentiek, maar daar moet je tegenwoordig sowieso ver naar zoeken.

12:08 AM  
Blogger Shamrockske said...

Is dit punk?
De cd nu paar keer beluisters maar overtuigen doet het mij niet. Schuurt dicht bij de gaslight anthem aan, maar mist de scherpte vind ik.

11:13 AM  

Post a Comment

<< Home