Monday, December 07, 2009

TVDW 06/12/2009 - The Alan Parsons Project - Silence and I (1981)



Moest de tvdw synoniem zijn met 'de meest beluisterde song van de afgelopen week', dan zou hierboven de Junior Eurosong inzending Laura prijken, met haar jodelende "Zo Verliefd". Cd-single lag dit weekend voor de haard en werd dus in heavy rotation gedraaid voor de jongste dochter. Dank u, Sinterklaasje.

Laura even feestelijk negerend, bleef de tvdw-keuze lange tijd onbeslist. Volgend op het concert van een week terug, ben ik een volledige week in de cataloog van The Tragically Hip gedoken. Enerzijds om al te lang genegeerde cd's te herontdekken, anderzijds om mijn huiswerk te doen voor een door Orf Man bestelde compilatie. Voor de ingewijden even een kort rondje met generaliserende kwoteringen?

World Container 9,5/10
Fully Completely 9,5/10
We Are the Same 9/10
Road Apples 9/10
Phantom Power 7,5/10
Day For Night 7/10
In Violet Light 6,5/10
Music At Work 6/10
Trouble at the Henhouse 6/10
"Up to here", het officiƫle debuut dat me in 1990 naar de Vooruit deed reppen om er het allereerste Hip-concert op Europese bodem te zien, heb ik gek genoeg niet in huis. En de live-cd "Live Between Us" laat ik even buiten beschouwing.

Levert het tot de rand gevulde bad dan geen tvdw op? Het had gekund. De overexposure aan Hip-tracks bracht alleszins een rare oorworm voort. "Fifty Mission Cap", nochtans verre van een van mijn favorieten, bleef maar in mijn hoofd malen. En dat terwijl ijshockeysongs (net als baseballsongs trouwens) me nochtans zelden kunnen begeesteren. Bill Barilko moest het weten.

Dan toch maar het overlijden van Eric Woolfson als kapstok gebruiken voor de tvdw. Niet dat ik zo'n buitensporig grote fan was van A.P.P. maar die paar Greatest Hits die ik thuis heb, kan ik wel smaken. Woolfson is geen household name, maar hij was wel de belangrijkste songschrijver binnen de Alan Parsons Project en zong ook een aantal nummers, waaronder Eye in the Sky en de tvdw.

http://www.sendspace.com/file/kx30v0

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger P. Leno, Brussel said...

Wayne Gretzky is ook niet content

5:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Toch weel een heel hoog John Miles gehalte, deze tvdw. Dan toch liever de Hip, waar ik mij min of meer kan aansluiten bij de quotatie.

6:06 AM  
Blogger Shamrockske said...

Very Music !

9:05 AM  

Post a Comment

<< Home