Monday, November 02, 2009

TVDW 01/11/2009 - The Rainmakers - The one that got away (1986)



Damn, even niet opgelet en een kans op klein verjaardagsfeestje laten liggen. Vorige week zat ik exact aan 250 tvdw's! Maar dit terzijde (- op de keper beschouwd is àlles op deze blog terzijde). Niemand zal het me kwalijk nemen als de tvdw van deze week uit de eighties komt. Ik zit namelijk tot aan mijn kin in de voorbereiding voor onze eighties muziekquiz. Drie artiesten maakten kans op de felbegeerde tvdw. Johnny Guitar Watson, waarvan ik nog een greatest hits door de ipod joeg. Altijd fijne vent geweest, met zijn grappige mix van funk met jazzy gitaarlicks en occasionele 'scat'. Johnny had overigens al een tvdw in februari 2007. Dan was er nog Jason & the Scorchers, bekend van wat vrolijke countryrock - heb er een paar vinyls van en herontdekte ze vorige week. En de derde kanshebber is degene die met de nominatie ging lopen. Uit Kansas City, Missouri: The Rainmakers. Ken hun twee eerste albums en daar staan, ondanks de wat gedateerde productie, parels van nummers op. Krachtige stem, catchy gitaar licks, spitsvondige teksten. Ik zie me nog zo in mijn jongenskamer in Heusden staan, toen The One That Got Away gedraaid werd op de radio. Meer nog, ik weet zelfs nog dat voor- of nadien het nummer 'Radio' van the Rave-Ups te horen viel. Ik kribbelde ergens de namen neer besloot meteen dat ik beide groepen zou volgen.

http://www.sendspace.com/file/hsyagp

Labels: , , ,

9 Comments:

Anonymous zinnerboy said...

Doet in de verte een lichtje branden. Ik denk dat ik deze tvdw nog ergens op cassette heb. Het is soms wonderbaarlijk hoe mensen sommige banaal lijkende gebeurtenissen in hun geheugen weten te behouden. Zo weet ik rond een heleboel LP's en (in mindere mate) CD's nog de omstandigheden te schetsen waarin ze werden aangeschaft. Volstrekt banaal. Alhoewel.

4:34 AM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

250 posts. Een mijlpaal !
Leuke profielfoto overigens

2:34 AM  
Blogger Shamrockske said...

Hail Hail The Rainmakers !!!!

Bata, stop met kwijlen op minderjarigen ! deze speelt soms wel tennis, maar dat is het dan ook wel

1:21 PM  
Blogger Koop said...

correctie: tegenwoordig badminton.

1:01 AM  
Blogger Stan Morris said...

Hey Koop; van een bizar en hallucinant toeval gesproken: ik heb deze week Jason & The Scorchers herontdekt, ik zweer het. En via wat gegoogle kom ik dus op jouw (excellente) blog terecht, om daar te vernemen dat jij in november hetzelfde voor had met die uitmuntende Americana-rockers van weleer. Ik had ze héél lang niet meer beluisterd, maar tijdens wat gepruts op itunes kwam ik ze weer tegen. Hell! Nu inderdaad wat gedateerd (teveel twang, te weinig song soms, en al bij al wat teveel gimmick ook), maar in '86 voldoende fan om helemaal van Noord-LImburg naar De Vooruit in Gent te liften om ze daar een brandend concert te zien geven. Ook uit die periode; The Blasters, en een Noorse of Deense countrypunk-band waarvan de naam me ontsnapt, maar die ik graag nog eens zou terughoren. Jij een idee? Groet, Stijn Meuris

8:02 AM  
Blogger Koop said...

zou dat dan Disneyland after Dark kunnen zijn, Stijn?

10:07 AM  
Blogger Stan Morris said...

Inderdaad! Heb van hen destijds een sterk concert gezien, volgens mij in... Dendermonde, de Roxy als ik me niet vergis. Iets met een, euh, enorm bed op het podium, waar dan de drummer op zat. Hoogst eigenaardig allemaal, maar wel sterke show. Thanx.

10:24 AM  
Blogger Koop said...

met plezier!

12:09 PM  
Blogger Koop said...

This comment has been removed by the author.

12:09 PM  

Post a Comment

<< Home