Monday, October 12, 2009

TVDW 11/10/2009 - Paul Westerberg - Love Untold (1996)



Hij moet een van de grootste cultfiguren uit de rock zijn, deze Westerberg. Beetje het verlopen indie-broertje van Keith Richards, met zijn korzelige stem en gerafelde gitaarriffs. Eerst was er natuurlijk The Replacements, waarvan ik vooral Don't tell a soul - hun laatste plaat - tijdens mijn studententijd leerde kennen. Daarna dat erg knappe solodebuut 14 Songs, gevolgd door de onevenwichtige opvolger Eventually. Gek hoe het brein werkt: ik weet nog perfect dat ik die cd mee had naar Ierland, toen we er Shamrockske Nico gingen bezoeken. Ik zag Westerberg rond die periode ook eens live, in de Vaartkapoen in Molenbeek dan nog.

De tvdw komt uit Eventually, een cd die ik naar aanleiding van de nieuwe EP van Westerberg (uit sinds een paar weken) nog eens een beurt gaf. Geen song die afgelopen week ook maar kon tippen aan 'Love untold'.

http://www.sendspace.com/file/4ck9iu

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous zinnerboy said...

Eén van mijn lievelingsrockers aller tijden. Zag hem ooit nog als frontman van The Replacements in de Vooruit. Ik herinner met dat het begon als een beetje een rommelig concert, maar plotseling geraakte iedereen (groep en publiek) in 'the zone' en groeide het uit tot één van de allermooiste concerten uit dit mensenleven (met o.a. een bloedstollende versie van 'Androgyinous', mijn fav. Replacementsnummer - check Youtube). Na de 3e of 4e bisronde floepten uiteindelijk de zaallichten aan. De Vooruit was aan het leeglopen, maar Westerberg en C° konden niet stoppen en kwamen nog maar eens op het podium. Je weet wel : beseffen dat je iets moois beleefd en het niet kunnen/willen loslaten. I love the guy. Ik las ooit in een interview met hem dat alleen rock en roll hem van zelfmoord weerhoudt. Blij dat de man nog steeds rondloopt. Thanks to rock & roll.

5:36 AM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

Ik heb hem solo gezien in Atlanta, GA.

Knap concert toen, de man is ook een cultheld in de USA.

Hij droeg toen een oranje kostuum ( zonder oranje sandalen )

5:56 AM  

Post a Comment

<< Home