Monday, August 24, 2009

TVDW 23/08/2009 - Wave Machines - Dead Horses (2009)



Inderdaad best wel een fijn groepje, die Wave Machines uit Liverpool, zo moet ik na enkele luisterbeurten vaststellen. Er zitten wat primitieve synths tussen, gemixt met falsetto disco en indie gitaren, vele catchy hooks, een springerig jeugdige vibe en for good measure enkele sfeersongs die neigen naar Athlete (wiens nieuwe cd trouwens deze week eindelijk uitkomt). De tvdw, slotsong van de plaat, valt binnen die laatste categorie. Ik zal hem pas volgende week kunnen aanbieden, dus dan twee songs voor de prijs van een! Intussen kan je op de myspace van Wave Machines al wat songs aanklikken, waaronder nieuwe single Punk Spirit. http://www.myspace.com/mywavemachine

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous zinnerboy said...

De disco-achtige songs doen het (op kantoor) iets minder, maar de 'sfeersongs' zijn heel sterk, vooral deze Dead Houses en ook die Punk Spirit. Doet mij om één of andere reden (de zangstijl vermoed ik) wat denken aan de Shout out louds.

1:46 AM  
Blogger Koop said...

De Shout Out Louds, waar ik dan weer nog nooit van gehoord had. Quick myspace leverde wel wat duiding op.

12:18 AM  

Post a Comment

<< Home