Wednesday, July 01, 2009

TVDW 28/06/2009 - Sly Stone - Crossword Puzzle (1975)



Het is maar te hopen dat Michael Jackson de geschiedenis zal ingaan als een groot entertainer, zanger, danser en songschrijver. Eigenlijk straf dat die opmerking nodig is, voor iemand die enkele van 's werelds best verkochte albums uitbracht. Maar helaas, ik heb de afgelopen dagen toch wat cd's en dvd's moeten boven halen om mijn kinderen te tonen dat MJ méér was dan een freak. Mijn zoon dacht dat hij een zombie was, mijn oudste dochter stond raar te kijken toen we vertelden dat MJ eigenlijk zwart was. Hoe tragisch dat de bekendste persoon ter wereld ook de meest zielige, eenzame persoon ter wereld is. Ik kan niet zeggen dat ik een traan heb gelaten bij het heengaan van MJ. Als muzikant heeft hij veel te lang stilgelegen en de berichtgeving die we in de plaats kregen, was louter freakshow stuff - moeilijk om je daarmee te identificeren. Neen, dan was het heengaan van Yasmine toch veel aangrijpender. What a waste, hoe schrijnend. En hoe dubbel alweer de rol van de media, waarbij zelfs het VRT journaal niet volkomen vrijuit ging.

In de tvdw herdenken we niets van het bovengaande. Van Yasmine heb ik niets in huis, en een van mijn favoriete MJ nummers (man in the mirror, bijvoorbeeld) uitkiezen, brengt ook niets bij. Neen, dan liever toch trouw blijven aan de uitgangspositie van de tvdw - de song uitkiezen die de meeste indruk naliet, de afgelopen week. En dat was er eentje van Sylvester Stewart, dit keer niet met zijn Family Stone, maar vanop zijn eerste soloplaat High on you. Erg aangename verrassing, die hele cd, tegelijk strak en losjes uit de pols swingend.

Beetje als een paar stevige borstjes in een wijde t-shirt. Ja, dat warme weer - het doet wat met een mens.

http://www.sendspace.com/file/rqvb6s

En ja, natuurlijk kennen we die song ook in een andere vorm, dankzij Plug One, Plug Two en Plug Three...

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger P. Leno, Brussel said...

Heb jij je kinderen eigenlijk al uitgelegd wie Don Peit is ?

12:10 AM  
Blogger Koop said...

Ik begin met Jackson en werk zo naar beneden op de Celebrity Scale. Uitleg over Don Peit zal dus aan de orde zijn tegen 2096.

12:17 AM  

Post a Comment

<< Home