Monday, November 17, 2008

TVDW 16/11/2008 - A Certain Ratio - Sounds like something dirty (1985)


Nauwelijks tijd gehad om een cd'tje te draaien. Correctie: ik heb wel vele tientallen songs doorgenomen afgelopen week, maar dan louter met het oog op www.detroitbreakdown.be. Liedjes op itunes zoeken, op youtube beluisteren, editen tot hapklare brokken van pakweg 35" - dat soort dingen. Kinda fun.

Enige cd die wel een deftige luisterbeurt kreeg en een fijne ontdekking bleek, was 'Early', een compilatie van het vroegere werk van A Certain Ratio. Ik draaide 'm op weg naar een muziekquiz in Wolvertem, waaraan we als DB meededen.
A Certain Ratio was een van de eerste signings van het Factory label. Niet zo bekend als labelgenoten Joy Division/New Order en Happy Mondays, maar wel relevant. Hun crossover tussen postpunk en strakke blanke funk kan gemixt worden met een hele pleiade aan artiesten, van de vroege Spandau Ballet en ABC tot de New-Yorkse scene rond Liquid Liquid. In het boekje bij de cd lezen we dat Madonna nog optrad als voorprogramma van Certain Ratio, en dat de groep ooit gepolst werd om op de Bahamas een nieuwe plaat voor Grace Jones te schrijven. De tvdw is een b-kantje, very 1985 in sound, en met echo's van Material (Beinhorn & Laswell) erin verstopt.

Hoe het met die muziekquiz afliep? Niet slecht, al kon ik mezelf wel voor de kop schieten dat ik Strange Magic van ELO niet herkende. Soit, met een zesde plaats op 34 ploegen als eindresultaat mochten we thuis binnen. En van de prijzentafel graaide ik een live-DVD mee van John Mayer. Altijd goed.

Tot ik de volgende morgen merkte dat het een blu-ray schijfje is. Waar ik dus niets mee kan aanvangen.


http://www.sendspace.com/file/vwb8uj

Labels: , , , , , , ,

1 Comments:

Blogger DDay said...

Hahahahaha..... De wondere wereld der technologie. Hou nog maar even vast aan die Blu-Ray, ooit zal je wel overstag moeten gaan.
FYI, mijn Medion PC zou Blu-Rays kunnen afspelen, maar ik heb het nog nooit kunnen testen wegens geen schijfjes. Da's dan weer de omgekeerde wereld. Wie weet kunnen we tot een vergelijk komen ;-)

8:15 AM  

Post a Comment

<< Home