Friday, October 03, 2008

TVDW 05/10/2008 - Aimee Mann - 31 Today (2008)



In de week van mijn verjaardag even plaatsmaken voor een Wiedergutmachung. Constant in de iPod zitten, regelmatig beluisterd worden en toch niet bekroond worden met een tvdw: dat is niet eerlijk. Aimee Mann heeft inderdaad (net als bv. Cut Copy, Donavon Frankenreiter en Jamie Lidell) al héél wat draaibeurten gekregen, maar een tvdw ontsnapte het kind tot op heden keer op keer. Die eerste single "Freeway" is voor mij een van de toppers van het jaar, en ook de full-cd laveert mooi tussen latter day Chrissie Hynde en poppy Joni Mitchell.
Even naar '31 Today' en die mooie maar schrijnende tekst:

I thought my life would be different somehow
I thought my life would be better by now
But it's not, and I don't know where to turn

Snel toevoegen dat de tekst geen parallel vormt met mijn gemoedsgesteltenis. Verjaren is altijd even balans opmaken, beetje zoals nieuwjaar. Nu, voor mij is die nog steeds overwegend positief. En overigens, ook de songtitel komt niet overeen met mijn leven.
Ik ben net 21 geworden.

http://www.sendspace.com/file/1tuis6

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Leerde haar kennen via de 'must see' film 'Magnolia', waar zij de soundtrack voor leverde. Het liedje 'Wise up' zorgt daarin voor een onwaarschijnlijk hoogtepunt : een zelden geziene synergie van tekst, muziek, verhaal en beeld. Voor een blondje (ik denk geblond) schrijft ze héél intelligente teksten. Haar recentste schrijfsel wordt een 'killer' : HAPPY BIRTHDAY TO YOU, IN DE WEI STAAT EEN KOE...

12:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

ja, en Aimee Mann ziet er zelf 16 uit !

Don Peit

12:00 PM  

Post a Comment

<< Home