Monday, June 11, 2007

TVDW 10/06/2007 - Buffalo Tom - Thrown (2007)


Toen we Luikse wafels aten onlangs in Heist aan Zee
De kinderen in zo'n gocart zaten bejaarden ramden met wind mee
En de zee haar grijze zelf was dacht ik: dit is het, dit is af
Waarna de jongste in haar broek deed en de oudste overgaf

Met dank aan die fijne tekstschrijver Bart Peeters. Een gelijkaardig moment plukte ik afgelopen vrijdag uit Het Leven. Dat de tvdw uit de nieuwste van Buffalo Tom zou komen, stond toen al vast; het was enkel nog een kwestie van een song te kiezen. Nieuwe cd "Three Easy Pieces" is een glorieuze comeback, een fantastische plaat waarin de groep rond Bill Janovitz een knap evenwicht vindt tussen smerige garagerock à la Replacements, gespierde gitaarriffs, alternative grungy spul en zonnige pop zoals ook The Smithereens die lang geleden wisten te brengen. Ik zal 'm de komende weken nog vele keren draaien en ik mik ook nog steeds op het Cactusfestival om de groep live te zien.
Vrijdagavond sloot ik de iPod aan op het nieuwste hebbeding ten huize Koop (zie hier:
http://www.blaupunkt.com/be/nl/7606352000_main.asp) en zette het spul in shuffle. Toen onze kleinste zich in de zetel lieflijk tegen haar mama aanvleide, terwijl de prachtige ballad "Thrown" de huiskamer vulde, viel alles in de plooi. Dit was het, dit was af. Een mooi moment, tot ik opmerkte: "Heeft Hanne misschien kaka gedaan?"

Meteen stond de tvdw vast.

http://www.sendspace.com/file/mc1ska

Labels: , , ,

2 Comments:

Blogger Shamrockske said...

hum, track uit album dat pas na cactus verschijnt... illegaal bezig koop????

5:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Het is weken geleden dat ik dit unieke, kwalitatieve Blog heb bezocht. Het heeft me toch wat tijd gekost om alle TVDW's te lezen en te beluisteren. Dat de keuzes me keer op keer verrassen is één, maar de toelichting en de sfeerscheppende verhalen rond élke TVDW, vind ik telkemale een verademing. Mr Koop: you're the best !

Dat ik na al die weken inpik bij Buffalo Tom, noem ik voor mezelf géén toeval. Ondergetekende is een fan, een hele grote zelfs van Buffalo Tom. Vorig jaar nam ik het solo oevre van de BT's frontman mee in mijn auto. De CD's kreeg ik van mijn goede vriend Bart van Lee, zanger, gitarist, componist in bruikleen. Na menige beluistering koesterde ik de ijdele hoop om een nieuwe CD van Buffalo Tom te mogen verwelkomen. Wat ik nooit had verwacht komt nu dus toch uit: een nieuwe CD van de mannen.
Ik popel dus al om de songs te horen.

Cactusfestival... effe gesurfd en wat zie ik: 8 juli, met zowaar Buffalo Tom én Tom McRae.
You can sign me in...

Waarom ik zo van Buffalo Tom houd ? Als muzikant heb ik een grote voorliefde voor mannen die puur klinken en die een instrument doen klinken zoals het hoort. Als je met die sound nog verduiveld sterke songs kan schrijven, dan heb je een megamix... De sfeer en de teksten die je bij Buffalo Tom geserveerd zijn maken in mijn ogen het plaatje compleet.
Ik zag ze nog nooit live... maar misschien gebeurt dat wel op 8 juli.

Thanks for your nice blog JC.

greetz
Orf

1:13 PM  

Post a Comment

<< Home