Monday, June 28, 2010

TVDW 27/06/2010 - Semisonic - DND (1998)



Weinig activiteiten scoren hoger op de Schaal van Nerd dan het in een parochiezaaltje samenhokken met hoofdzakelijk mannelijk en hoofdzakelijk lelijk gezelschap, om samen vier uur lang muziekfragmentjes te ontmaskeren. Hou het vooral stil, maar ik kan me geweldig amuseren op zo'n muziekquiz. Afgelopen weekend was het weer van dat, en het afsluitende fragment van de avond (Breathless van Dan Wilson) bleek de directe aanleiding voor this week's tvdw.

Ik herinner me een interview met die Dan Wilson, ten tijde van de release van Semisonic's album "All about chemistry", waarbij we het de helft van de tijd hadden over onze gezamenlijke liefde voor Warren Zevon. Soit, op die muziekquizavond vorige week dacht ik: verdomme lang geleden dat ik Feeling Strangely Fine nog eens opgegooid heb. Na herbeluistering blijkt de plaat wat te lijden onder het post-grungy sfeertje, met songs die teveel fuzzy powerchords meekregen. Maar de absolute topper van de plaat, DND, heeft de tand des tijds prima doorstaan. Wat een song, met die fluisterende openingszinnen en dat subtiele synthloopje dat na 1 minuut binnensluipt. DND staat voor Do Not Disturb en kan makkelijk geïnterpreteerd worden als een lied over een rendez-vous hotelletje.

Los hiervan meld ik nog even dat de nieuwe Crowded House een zware tegenvaller is, met zelfs geen greintje van de magie die Temple of the Low Men of Woodface sierde en een pak slapper dan voorganger Time on Earth. Geen derde tvdw dus voor Neil Finn. Wel behoorlijk goed: de nieuwe van Robyn, een snappy verzameling electropop waar die andere Y uit de dance, Kylie, groen van jaloezie zal naar luisteren. En dat solosingletje van Brandon Flowers, zanger van The Killers, hapt ook lekker weg.

http://www.sendspace.com/file/5q0rhi

Labels: , , , , , ,

6 Comments:

Anonymous zinnerboy said...

Schoon liedje. En welke plaats haalden jullie op die wedstrijd (en wat leverde dat op) ?

5:04 AM  
Blogger Koop said...

Een redelijk ontnuchterende 12 plaats (op 18 ploegen). Maar de quiz was dan ook behoorlijk stevig samengesteld. Als je eens door de tracklisting wil gaan:

http://www.muziekquizzen.be/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=1291

9:53 AM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

Een 12e plaats ? Wat een afgang !

En dat voor een stelletje doorgewinterde en oerlelijke kwissers !

Overigens ben ik ook wel een Robyn-fan

Don Peit

1:27 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Wat een pijnlijke ontnuchtering voor iemand die U als zijn muzikale-encyclopedie-God bewonderde en aanbad. Nog maar eens een illusie rijker.

7:01 AM  
Blogger Koop said...

Ik ben eigenlijk een vrouw.

1:53 PM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

Ah, JIJ bent die Linda De Win ! ...

3:19 AM  

Post a Comment

<< Home