Monday, June 14, 2010

TVDW 13/06/2010 - Kula Shaker - Peter Pan R.I.P. (2010)



Kula Shaker? Die met sitar, sanskriet en Indische zwavelstokjes heulende Britpoppers? Mm, never did much for me, en die cover van het door Deep Purple bekende Hush vond ik zelfs tenenkrullend opportunistisch. Maar kijk, vooroordelen zijn er om in één imposante beweging van tafel te worden geveegd.

Imposant vind ik alleszins de single die de groep rond Crispian Mills na heel wat windstille jaren uitbrengt.En alle Indische slurfgoden mogen me vervloeken, maar op de full-cd blijken staan naast dat poëtische Peter Pan R.I.P. nòg een aantal knappe nummers te staan. Bij wijze van eerherstel en als Wiedergutmachung is een tvdw meer dan verdiend.

http://www.sendspace.com/file/lq3euq

Labels: ,

3 Comments:

Blogger Shamrockske said...

*Flabbergasted*

kwas er vorige week bewust niet over begonnen omdat ik je mening over de groep kende ....

6:49 AM  
Blogger Koop said...

tiens, wist niet dat mijn mening over Kula tot in Brugge verspreid was.

Maar wat een nummer, niet?

7:19 AM  
Blogger DeLa said...

Heel mooi nummer. Mooise soundscape. Het doet me wel heel erg denken aan een nummer van de Beatles, vooral de intro... Ach, welk is dat ook alweer?

4:32 AM  

Post a Comment

<< Home