Sunday, May 02, 2010

TVDW 02/05/2010 - Fabrizio - Relax aw kloete (2009)



Het nummer dat de afgelopen week de meeste indruk maakte? Als dat het criterium is voor een tvdw, dan wint Fabrizio het met een mijlenverre voorsprong op de rest. Ouwertjes van Big Audio Dynamite en de nieuwe Groove Armada gleden voorbij, maar alles verbleekte naast deze Maastrichtenaar. Fabrizio legt zich toe op in dialect gezongen vertalingen van hits, en op zijn album 'n Bitsje Amore krijgen o.a. Wham, Nik Kershaw en Righiera een Zuid-Limburgse beurt. Met "Sjiek is miech dat", een vertaling van Felicita van Al Bano & Romina Power, had Fabrizio enkele maanden terug zelfs een echte carnavalshit te pakken. De hilarische videoclip van dat nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=zjhQc6j9RR0

Dank aan Dday Hans, de man die al wel meer bizarre but beautiful stuff in mijn muziekcollectie heeft gesmokkeld en me dit keer verraste met de weergaloze ontdekking genaamd Fabrizio. Gevolg: tot ergernis van mijn vrouw lopen mijn drie kinderen nu al dàgen lang te pas en vooral te onpas de tvdw mee te zingen. Forza Fabrizio!

http://www.sendspace.com/file/hyj61n

Labels: , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous zinnerboy said...

Sinds een in eeuwige vriendschap uitmondend bezoekje aan de Cool R. in Maastricht, nu al enkele jaren geleden, heeft alles wat met deze stad te maken heeft een streepje voor bij mij. Vrijthof Vooruit !

5:21 AM  

Post a Comment

<< Home