Saturday, December 30, 2023

TVDW 31/12/2023 - Smokey Robinson - Can't Fight Love (1981)

 

TVDW 990. Vermoedelijk al wel eens eerder vermeld, maar ik laat mijn kinderen regelmatig willekeurig een plaat uit de kast trekken, om zo mezelf soms te verrassen (- en de platencollectie zelf te herontdekken). Ze maken er dan een sport van om de plaat op te leggen zonder dat ik mag kijken, zodat ik de artiest in kwestie moet raden. 

Deze week belandde de grote Smokey Robinson op die manier nog eens op de platendraaier. Toegegeven, niet met zijn beste album - daarvoor is "Being With You" net iets te sugary, iets waar Smokey sowieso een handje van weg heeft, en te gedateerd klinkend. Maar bij de eerste track van de b-kant spitste ik toch de oren. Vooral dan omdat de song zo sterk lijkt op Shake Your Body van The Jacksons. Uncanny, zoals dat dan heet in het Engels. Catchy song, though - en rond de 4 minuten grens voorzien van een straffe break. Goed voor een tvdw. Op naar 2024!

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=JJQIawaA11M

1:51 PM  

Post a Comment

<< Home