Monday, November 13, 2023

TVDW 12/11/2023 - The Stills-Young Band - Long May You Run (1976)

 

TVDW 983. Toeval wil dat ik nu al drie weken uit dezelfde vijver tvdw's aan het vissen ben - het zij zo. 

De enige plaat die The Stills-Young Band uitbracht, lag onlangs in de uitverkoopbakken, ik kon 'm niet laten liggen. Niet dat ik de hele songcataloog van Neil Young van buiten ken (verre van) en niet dat ik al zijn songs goed vind (verre van), maar Long May You Run, het openingsnummer van dit album, is vermoedelijk mijn lievelingsnummer van de man. Het is ook het nummer bij uitstek waaraan ik steeds moet denken als ik "Fade Away Diamond Time" van Neal Casal beluister, wat dan weer mijn all-time favourite Americana-plaat is. 

Wat grappig is: omwille van de wat weemoedige sfeer, dacht ik altijd dat de tekst van het nummer een mooie metafoor was voor iemand die zijn geliefde uitzwaait en hem/haar het beste wenst. De werkelijkheid lijkt iets minder poëtisch. Het blijkt, zo lees ik twee minuten terug op internet, een eerbetoon aan Neil's oude wagen.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home