Tuesday, December 12, 2023

TVDW 10/12/2023 - Spandau Ballet - I'll Fly For You (1984)

 

TVDW 987. Wel wat muziek deze week hoor, met onder meer een Antwerpse platenzaak die een groot deel van haar uitverkoopbakken plots gratis (!) weggaf. Even langsgaan leverde me toch een dertigtal plaatjes op, de ene al wat experimenteler (- een Japanse en Braziliaanse compilatie) dan de andere. Of een muziekquiz in de Djingel Djangel waar we als Detroit Breakdown aantraden. Plezierig as always.

Maar eerlijkheidshalve moet de tvdw toch naar Spandau Ballet gaan. Een groep die, net als soortgelijke new romantics-groepen van begin jaren tachtig, niet bepaald hoog scoort op de credibiliteitsschaal - een blik op de foto hierboven verklaart veel - maar bij mij toch steeds een wit voetje had. Het concert van frontman Tony Hadley, afgelopen week in de Roma, kwam veertig jaar nadat "True" uitkwam. Er was dat jaar geen album dat ik meer draaide. Dat is zelfs geen gok, ik turfde in die tijd elk album dat ik draaide, dag na dag. 

Fijn om die hits van weleer nog eens te horen voorbijkomen, al was Tony's band nogal rudimentair - en miste ik een sax in de bezetting. In de setlist hadden best nog een drietal nummers uit Spandau's eerste periode gemogen, maar de cover van Queen's Somebody To Love en de gelegenheids-bis Santa Claus is Coming to Town waren erg aardig. Ik stond nog het meest te genieten van I'll Fly For You, een nummer dat ik haast vergeten was (het komt uit "Parade", een van de albums die ik raar genoeg nog niet heb) en dat een jazzy, bij momenten haast Sade-achtige uitvoering meekreeg.

Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=tO6AZZgbQhU

1:12 PM  

Post a Comment

<< Home