Sunday, December 17, 2023

TVDW 17/12/2023 - Candi Staton - Summer Time With you (1976)

 

TVDW 988. Vorige week had ik het over de (dertigtal) gratis platen die ik scoorde in een Antwerpse platenzaak. Er zat ook eentje bij van Candi Staton, die ik deze week met veel plezier ontdekte. Staton dook in de jaren negentig natuurlijk op via de samenwerking met The Source, en hun classic You Got The Love. Haar debuutalbum "Young Hearts Run Free", met de gelijknamige grote hit, blijkt ook een erg lekkere plaat, waarop Ray Parker Jr en muzikanten uit de band van Stevie Wonder meespelen. Er staat tot mijn verbazing een nummer op dat later door Tiga erg zwaar gesampled werd in zijn hit You Gonna Want Me, maar het echte juweeltje is toch deze sensuele Summer Time With You. Het nummer is trouwens geschreven door Ollie Brown, zelf niet meteen de minste. Als drummer hoor je hem onder meer op Ghostbusters van Ray Parker Jr. en op enkele songs op Michael Jacksons "Bad"-album, als percussionist zelfs op het "Black & Blue"-album van de Stones. Ollie had zelf in de jaren tachtig nog een hitje met Breakin' (There's No Stoppin' Us Now) als Ollie and Jerry.

Labels: , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=J7otJ1j4NWE

2:11 PM  

Post a Comment

<< Home