Thursday, March 24, 2016

TVDW 20/03/2016 - Anderson Paak - Heart don't stand a chance (2016)


Een rapper, die Anderson Paak? Neen hoor, ook zoveel meer. Hij drumt een flink eind weg, wat maakt dat er naast de beats-uit-een-doosje ook heel wat songs op zijn geweldige album "Malibu" door echt drumgeroffel worden gedragen. En naast de aardige raps heeft hij ook een aardige, soulvolle zangstem in het strottenhoofd. Het zorgt voor een sterk, gevarieerd album, met nummers die nu eens doen denken aan Guru' Jazzmatazz-project of aan Arrested Development's Speech, maar die net zozeer lijntjes uitgooien naar soulhelden van vroeger.

Het maakt dat Paak met de tvdw gaat lopen, in een nochtans erg drukbezette muzikale week. Joe Jackson was in de running met een track uit zijn "Blaze of Glory" album. De Amerikaanse Ruthie Foster gaf een prachtig soulgospelblues concert in Puurs. Muzikaal treinmaatje Wim liet me kennismaken met Silly Sally van Sweet Smoke, een episch, met stereo-effectjes volgestouwde psychedelische bluesjam uit begin jaren seventies. Harry Thumann pikte ik (eindelijk) op bij Shamrockske Nico in Brugge - maar diens Underwater was enkele jaren terug al een tvdw. Zelfs aan Michael Jackson dacht ik even tvdw-gewijs, bij het zien van de uitstekende Spike Lee-reportage From Motown to Off the Wall. En vanuit het Midden-Oosten stuurde een Instagram-kameraad me "Queen II" op. Altijd een leuke bezigheid, om je favoriete Queen-top vijf te maken. Als we de dubbele "Live Killers" buiten beschouwing laten, staat Queen II bij mij op de tweede plaats, denk ik, na "A Day at the Races". Blij 'm nu ook op vinyl te hebben.

Maar de tvdw ging dus naar Paak. Enige minpuntje: de man wil blijkbaar dat zijn naam als Anderson spatie punt Paak wordt gespeld. Doen we natuurlijk lekker niet aan mee. Onnozele hansworst.


Labels: , , , , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/w548ce

11:07 AM  

Post a Comment

<< Home