Wednesday, February 03, 2016

TVDW 31/01/2016 - Bread - Tecolote (1972)


Mooi moment in die geweldige documentaire Soundbreaking: Aimee Mann (- excuseer, tweevoudig tvdw-houder Aimee Mann) die het heeft over de overvloed aan alomtegenwoordige muziek, die er door de digitalisering en streaming is gekomen. En het feit dat ze net daardoor eigenlijk minder eigentijdse dingen oppikt en alsmeer meer teruggrijpt naar oudere muziek. En ze geeft een voorbeeld: Bread.

Ik heb het net zo. Er is nog steeds zoveel goede muziek te vinden voor wie terugschakelt, voor wie in de achteruitkijkspiegel tuurt. Waaronder Bread, ja. Meer nog: de plaat van Bread die in de documentaire opdook, graaide ik een paar maanden terug uit de afprijsbakken. Ik heb 'm de dag na de docu nog eens opgegooid.

Fijn groepje, dat Bread. Akkoord, het wordt al snel in het verdomhoekje van de mellow seventies gegooid - mede dankzij hits als Everything I Own en Guitar Man - maar de tvdw toont ook dat de band af en toe wat steviger uit de hoek kon komen. Oh ja, en Tecolote zou uil betekenen in het Spaans.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/4x7dup

7:56 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Het toeval wil dat ik vorige week nog naar Bread heb zitten luisteren (daar waar ik dat de voorbije 20 jaar niet meer had gedaan). En ik had (nog) niet naar Soundbreaking gekeken... De kwaliteit van hun werk blijft na al die jaren wonderwel overeind, hun 'mellow' songs incluis. Ze zijn de grondleggers van een door mij nog regelmatig beoefend genre : de softpop.

12:02 AM  

Post a Comment

<< Home