Wednesday, January 27, 2016

TVDW 24/01/2016 - Don Pullen - Capoeira (1990)


Omi. Zegt het u iets? Mij alvast niet hoor, maar 't is een Jamaicaanse dude die momenteel een hit heeft met Cheerleader. Een aanstekelijk deuntje, dat toevallig twee zondagavonden na elkaar in de airwaves opdook, tijdens de rit met de dochter richting Leuvens kot. Op MNM natuurlijk, want als de kinderen aan boord zijn, wordt meteen naar die ene zender gezapt. Het had zomaar een tvdw kunnen zijn, dat nummer, omdat de dochter in kwestie het steevast luidkeels meezong. Afgelopen zondag presteerde MNM het dan nog om nadien Stan Van Samang te programmeren. Ja, ook Een Ster werd al even luid meegezongen door diezelfde dochter. Fijne vader-dochter momenten vind ik dat, en die zijn al wel meer aanleiding geweest voor een tvdw.

Maar ik blijf deze week toch maar in mijn comfort zone en pluk de tvdw uit de cd die ik, na het droppen van de dochter in Leuven, bij de avondlijke rit huiswaarts in de cd-lader schoof. De cd "Afro Blue" is een van de kleine tien Blue Note-verzamelaars die ik heb. Ze zijn, zoals je het van het gerenommeerde label mag verwachten, steevast zorgvuldig samengesteld, met 24-karaats tracks en boeiende liner notes in het cd-boekje. Op het genoemde "Afro Blue" staan kleppers als Lee Morgan en Art Blakey, maar ook een voor mij onbekende artiest als Don Pullen. Diens track Capoeira vond ik uiteindelijk nog het sterkst. Begint wat aarzelend, maar na een minuut start het lekkers. Luister hoe de muzikanten elkaar gaandeweg opzwepen, wat resulteert in een manische toetsenspel aan het slot, waarna de muzikanten het indicatiefje van het begin nog eens herhalen en alles zo mooi in de plooi valt.

Labels: , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/k1zoh3

8:01 AM  
Anonymous zinnerboy said...

dat noem ik nu muziek zie

8:46 AM  
Blogger Shamrockske said...

't begin doet me wat denken aan "Under The Pressure" van The War on Drugs.

6:15 AM  
Blogger Koop said...

effe gecheckt Shamrock - en 't is nog waar ook!

zinner: high five to you!

8:03 AM  

Post a Comment

<< Home