Sunday, August 03, 2008

TVDW 03/08/2008 - Matthew Sweet - Daisychain (2008)



Op de dag dat ik drie jaar oud werd, werd Jimi Hendrix begraven op de Greenwood Memorial Cemetery in Renton, bij Seattle. Hij moet zich vandaag hebben omgedraad in zijn graf, poor old Jimi. Twee minuten was hij verwijderd van zijn allereerste TVDW.

Ik reed vandaag de Dodentocht per fiets, en had me voorgenomen als TVDW de track te kiezen die bij het overschrijden van de eindmeet op de iPod zou weerklinken.
Na 4u en 20' fietsen reed ik Bornem binnen; 65 songs waren intussen door de shuffle uitgekozen. Jimi Hendrix schoof zijn "Electric Ladyland" naar voren, maar hij piekte iets te snel. De laatste tonen ervan stierven net te vroeg uit en zo kwam het dat Matthew Sweet alsnog, in extremis, met de TVDW ging lopen. Toegegeven, wat gevleid hoor, want zo geweldig sterk is die nieuwe cd van Sweet niet. Maar we hebben wel een boon voor de man en zijn licht psychedelische, door sixties beïnvloede pop, die in kleinere porties nog wel best smaakt. En laat zo'n TVDW nu net een kleine portie zijn.

http://www.sendspace.com/file/cm12o0

Als bonus gooien we onze favoriete Matthew Sweet-song er nog bovenop. "No blue sky" is van The Thorns, het groepje dat Sweet in 2003 oprichtte samen met collega singersongwriters Pete Droge en Shawn Mullins. Kom je ooit hun titelloze plaat tegen in de uitverkoopbakken: niet twijfelen.

http://www.sendspace.com/file/u43o0z

Labels: , , , ,

2 Comments:

Blogger DDay said...

Een alternatieve TVDW is te vinden op:
http://dbreakdown.blogspot.com/2008/08/atvdw-03082008-hadise-good-morning-baby.html

7:03 AM  
Blogger Shamrockske said...

Ik vraag me toch af waarom er niet meer kan gefietst worden zonder 'oortjes'....

Genieten van de natuur, landschap is toch veel minder met dat gebleir op je oren.

en naderende auto's hoor je toch ook (bijna) niet?

12:54 PM  

Post a Comment

<< Home