Monday, June 09, 2008

TVDW 08/06/2008 - Steve Winwood - Other Shore (2008)


Aha, Steve Winwood - de meester. Een man die weinig verkeerd kan doen ten huize Koop. Ik koester mijn vinylplaten van The Spencer Davis Group die ik ooit in een uitverkoop op de kop tikte. En ik blijf met plezier albums als Arc of a Diver, Talking Back to The Night en Back in the High Life draaien. "And we'll drink and dance, with one hand free / Let the world back into me" - hoe mooi, toch. En ik denk met plezier terug aan de drie keer dat ik de man live zag.
Winwood had al een tvdw te pakken met het weergaloze Night Train (top tien notering in het best intro's ever lijstje), maar het heerlijke Other Shore komt uit zijn meest recente plaat, Nine Lives. Bij die cd zit ook een dvd waarin Winwood ons rondleidt op zijn landelijke hoeve in Gloucestershire, waar op een steenworp afstand ook 's mans opnamestudio ligt. In het begeleidende interview zegt hij op Nine Lives te hebben gezocht naar het kruispunt tussen rock en Latijns-Amerikaanse ritmes. Beetje wat hij ook al deed op voorganger About Time. De nieuwe plaat is iets meer gefocust en bevat twee opvallende samenwerkingen. De ene is met Eric Clapton, een collaboratie die vooral fans van Blind Faith zal plezieren. De andere ligt verborgen in de kleine letters, en is meer verrassend. Om de teksten te schrijven vormde Winwood dit keer team met Peter Godwin. Inderdaad, de kerel van de de eighties synthpop-klassieker Images of Heaven. Nou moe!

http://www.sendspace.com/file/p435lw

Labels: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Merkwaardig ... hier in den Hommelberg ook geen slecht woord over Steve Winwood. Arc of a diver staat hoog in mijn lijst van favorieten en de intro van Night Train is aardig grijs gedraaid. Zouden wij familie zijn ...

3:06 PM  

Post a Comment

<< Home