Tuesday, February 06, 2024

TVDW 04/02/2024 - The Unknowns - Dream Sequence (1981)

TVDW 995. Net zoals reggae of Braziliaanse muziek is mijn kennis van garagerock en punkrock bijzonder beperkt - en mijn verzameling platen in voornoemde genres bijgevolg navenant. Reden temeer dat ik de oren spits, als er iets van dergelijke strekking op de draaitafel belandt. Van Bruce Joyner, solo of met zijn band The Unknowns, ken ik hoegenaamd niets. Ik weet zelfs niet meer hoe een dubbelalbum van de man ooit in mijn collectie geraakte. 

Na enkele maanden stof te liggen vergaren, kreeg Bruce afgelopen week eindelijk zijn kans. Een quick google leert dat de man uit het Amerikaanse Georgia komt, er een bewogen levenswandel heeft opzitten en in sommige kringen inmiddels een cultstatus bekleedt (- vaak synoniem met: hij oogste weinig succes maar bleef koppig doorzetten). "The Outtakes Collection 1978-1988 Bruce Joyner The Unknowns" bevat hoedanook heel wat erg vermakelijke, charmant rammelende songs, die zowel schatplichtig zijn aan Roy Orbison en Buddy Holly als aan The Cramps.   
 

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=LZmY1EYq5rI

2:39 PM  

Post a Comment

<< Home