Monday, March 18, 2019

TVDW 17/03/2019 - David Gray - A tight ship (2019)


Ja, David Gray heeft een wit voetje bij mij - maar dan met name op basis van "Life in Slow Motion". Ik moet toegeven dat ik de drie platen die nadien kwamen, nauwelijks beluisterd heb. Maar met die nieuwe die net uit is, "Gold in a Brass Age", lukt het wel. Hij bleef aandacht opeisen, via Spotify in de wagen. Er staat eigenlijk geen slecht nummer op, en hij doet me op vele vlakken denken aan Peter Gabriel. Niet meteen de songs zelf, dan, eerder de benadering van de songs: in de subtiliteit, de smaakvolle arrangementen en het spelen met diverse percussielagen. Erg gelijklopend met hoe Gabriel het aanpakte, pakweg op zijn album "Us". De tvdw is misschien niet het sterkste nummer, maar heeft wel het grootste instant appeal.

Labels:

3 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/dbs9he

7:39 AM  
Blogger zinnerboy said...

Wat een ongelooflijke klassebak toch.

8:07 AM  
Blogger Koop said...

zeker, Zin, en die nieuwe plaat heeft me opnieuw wat verzoend met hem. Geen filler op te vinden!

10:45 AM  

Post a Comment

<< Home