Monday, January 07, 2019

TVDW 06/01/2019 - Bart & the Bedazzled - Halloween by the sea (2018)


Het zal de mensen die me wat kennen niet vreemd in de oren klinken, als ik zeg dat ik gek ben op lijstjes. Zeker als het rond muziek draait. Zo houd ik sinds februari van vorig jaar een lijstje bij met mijn vinyluitgaven. Nu we bijna één jaar verder zijn, blijkt dat ik 479 platen kocht. Ik betaalde er 533 euro voor. Dat maakt 1,1 euro per plaat. Het bevestigt mijn streefdoel om gemiddeld voor een plaat toch niet meer uit te geven dan twee tot drie euro. Voornemen voor het nieuwe jaar eraan koppelen? Wel, dat ik dat gemiddelde niet te veel laten stijgen - ook al wordt het moeilijker en moeilijker om nog goedkoop leuke dingen op de kop te tikken. Als ik nu een platenzaak binnenloop of een vinylbeurs aandoe, stoot ik er overal op albums die aan 5, 10, 20 euro 't stuk verkocht worden - exemplaren die ik zelf aan één tot twee euro aankocht.

Wat dit met de tvdw te maken heeft? Niets. Bart & the Bedazzled is de (wat ridicule) naam van een bandje uit de Amerikaanse westkust, dat de tijden van de melodieuze pop van begin jaren tachtig oproept. Think Style Council, Prefab Sprout, The Colourfield, Lloyd Cole, Aztec Camera, Haircut 100 - dat soort dingen. Vele leuke deuntjes op hun vorig jaar verschenen plaat "Blue Motel", waarvan de tvdw - met die aan Suddenly Last Summer refererende eenzame gitaarlick - het sterkst is. Happy 2019, iedereen!

Labels:

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/8tn8i0

5:35 AM  
Blogger zinnerboy said...

Nog niet aan gedacht om ZELF een winkel te beginnen ?
'Jo's Wonderwinkel' ? of : 'te Koop' ?
Fijne tvdw - maar wat er mis is met die groepsnaam snap ik langs geen kanten...

8:18 AM  

Post a Comment

<< Home