Friday, February 15, 2019

TVDW 10/02/2019 - Vampire Weekend - Harmony Hall (2019)


Rondje langs de kanshebbers? Er waren best wat mogelijkheden deze week. Ik vond "Give us a wink", een plaat van Sweet, opvallend sterk. Meer nog dan bij de eerdere, door Chinn & Chapman geschreven glamrock hits, klinken ze op deze plaat erg als Queen. Het feit dat het album ingeblikt werd in de Musicland Studios in München, in een productie van Mack, is daar niet vreemd aan. Vooral slotsong The Healer vond ik tvdw-waardig. Ook kanshebbers: de songs op "Go For It", een plaat uit 1981 van Noord-Ierse punkrockers Stiff Little Fingers. Stevig, snedig, catchy en mooi passend in het rijtje van The Clash en Frank Turner. Of wat te denken van Balthazar en hun nieuwe full album "Fever" dat ik deze week een eerste beurt gaf. Of wat te denken van een track - om het even welke, 't is zo'n goed album - uit "Stars", dat popsoulwonder van Simply Red uit begin jaren negentig. Die laatste kreeg ik dinsdag overhandigd door Instagram-vinylvriendje Dave, op de luchthaven van Schiphol.

Ik belandde in Schiphol om dochter Elien uit te wuiven, die 111 dagen (ja, exact 111) in Suriname zal verblijven. Op de heenweg hoorde ik een flard van wat niet anders dan de nieuwe Vampire Weekend kon zijn. Op de terugweg draaide ik 'm nog een paar keer, het is een dubbele single die - eindelijk - nieuw werk van de groep aankondigt. Vampire Weekend heeft een beetje een nerdy imago, maar hun indiepop is steeds verrijkt met frisse, onverwachte, rare arrangementen en instrumenten. Benieuwd hoe het full album later dit jaar zal klinken.

Labels: , , ,

2 Comments:

Blogger zinnerboy said...

past volledig bij het huidige weertype

12:22 AM  
Blogger Shamrockske said...

Paar jaar geleden SLF nog gezien in 4AD. Was nog steeds dik in orde

1:20 AM  

Post a Comment

<< Home