Wednesday, November 04, 2015

TVDW 01/11/2015 - Nona Hendryx - Transformation (1983)


Toch even aanstippen dat ik, ondanks het tvdw-gewijs veelvuldig graaien in de geschiedenis van pop en rock, nog wel wat hedendaagse pareltjes opraap. Ze schopppen het alleen niet meer zo snel tot tvdw. Dat lekkere ding van Chet Faker dat regelmatig op de radio voorbijkomt bijvoorbeeld. Of die intrigerende Woordenstroom van Waar is Ken? Of die powerhouse van een comeback-single van Macklemore & Ryan Lewis - zo goed! Of die single van El Vy (- die me meer kan bekoren dan al dat zwaarmoedig gedoe van The National). Enzovoort.

Maar zoals je al gezien hebt, qua tvdw is het toch weer terugschakelen. Naarmate de tijd vooruitschrijdt, wordt je muzikale smaak wat uitgekristalleerd. 't Is te zeggen: je favorieten krijgen een alsmaar prominentere plaats. Zo ook in de categorie Female Solo Artists, waar ik inmiddels vier albums heb die voor altijd tot mijn absolute favorieten zullen behoren: "Tapestry" van Carole King, "Walk under Ladders" van Joan Armatrading, "Nightclubbing" van Grace Jones en deze "Nona" van Nona Hendryx. Een plaat met een unieke klankkleur, die "Nona"; beetje te vergelijken met wat "Nightclubbing" twee jaar eerder was. Ik kan een paar bladzijden volschrijven over de kracht van het album, maar ik lanceer gewoon een van de allerbeste tracks: Transformation. Niet toevallig de twééde tvdw uit een dezelfde plaat - de eerste notering is van vele jaren geleden. Dat zegt genoeg.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/5uu45k

12:46 AM  
Anonymous zinnerboy said...

Plaat nog eens opgelegd - ik was vergeten dat dit werkelijk vol parels stond. Zo stond ik versteld van de schoonheid van Design for living.

7:17 AM  

Post a Comment

<< Home