Wednesday, October 28, 2015

TVDW 25/10/2015 - Vetiver - Current Carry (2015)


Ik heb eigenlijk al quasi heel mijn leven lang lijstjes gemaakt. Ergens thuis liggen nog flink beduimelde boekjes waarin ik, startend vanaf 1980, top tien lijstjes neerpende van favoriete popgroepen. Niet per jaar, maar per màànd. Met stijgers, dalers en nieuwkomers.

Ook op deze blog kwam ik eind december telkens weer ongevraagd met een eindejaarslijstje. Iets waar ik eigenlijk - hoe triviaal het ook allemaal moge zijn - toch wat tijd in stak; oordeelkundig wikkend en wegend wie op pakweg plaats zeven mocht staan en wie op plaats zes.

Dit jaar zal het wat moeilijk zijn; alleszins om tot tien te komen. Vinyl thriftstore finds hebben het gebruik van iPhone (en bijgevolg de beluistering van digitaal eigentijds materiaal) tot een minimum herleid. Maar eentje die nog tot in de top (vijf, dan?) zal geraken, is "Complete Strangers" van Vetiver. Ze scoorden al eerder een tvdw, met prijsbeest Edgar. Afgelopen week bij het joggen (- nog zo'n in onbruik geraakte traditie, maar daar zijn andere redenen voor) nog eens genoten van die plaat. Dit keer kwam Current Carry voor het voetlicht, een schommeltje van een song die je bij blinde beluistering zo aan Josh Rouse zou toewijzen.

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/c1jc76

12:08 PM  

Post a Comment

<< Home