Tuesday, July 28, 2015

TVDW 26/07/2015 - Andre Brasseur - Big Fat Spiritual (1967)


Heerlijk toch, zulke funky loungy cocktail tunes? Brasseur is intussen een unsung hero van de vaderlandse pop, maar was in de swinging sixties behoorlijk hot. Dat singeltje Early Bird? Goed voor zes miljoen exemplaren wereldwijd, alsjeblieft. Vorige week vond ik nog zo'n vinylplaatje van hem, voor ocharme 0,5 euro. Ik draaide het dit weekend, beetje ter nagedachtenis aan mijn vader, die exact twee jaar geleden overleed. Echte rock wist hij nooit te pruimen, maar zo'n swingende Hammondspulletjes, dat was wel een kruispunt tussen de muzikale smaken van ons beiden. Big Fat Spiritual kwam uit in het jaar dat ik ter wereld kwam, en werd bekend dankzij piratenzender Veronica. Mijn Detroit Breakdown-vriend Hans wist me trouwens te zeggen dat Brasseur inmiddels nog steeds achter zijn Hammond staat, zij het dan in een taverne ergens in Walloniƫ. Roem is vluchtig, zo blijkt. Zoals het leven.

Labels:

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/c7lotm

5:27 AM  

Post a Comment

<< Home