Sunday, February 08, 2015

TVDW 08/02/2015 - Earth Wind & Fire - Freedom of Choice (1983)


Het had alle kanten kunnen uitgaan voor this week's tvdw. De kanshebbers kwamen haast allemaal uit vinylhoek - eens te meer. Met uitzondering van Daffodils, die spannende, rare, funky track die Mark Ronson samen met die kwiebus van Tame Impala maakte. Verder echter: heel wat lekker vinyl dat op de draaitafel belandde. Vaak voor het eerst trouwens: "Listen Like Thieves" bijvoorbeeld, die knoert van een plaat die INXS maakte, net voor "Kick". Nu pas in mijn bezit, gekocht voor een prikje. Idem voor dat naamloze debuut van de Pretenders - wat een plaat is me dat toch, nog steeds, na al die jaren. Maar zowel Pretenders als INXS hadden al wel wat tvdw's gescoord. Verder graven dan? Nina Hagen belandde voor het eerst op mijn Rega Planar 2 - héftig spul! Of, aan de andere kant van het spectrum, die mooie haardvuurliedjes van Gordon Lightfoot: ook erg de moeite.

Ik sla nog wat kanshebbers over, om te komen tot mijn geliefde EWF. Ook "Powerlight", dat machtige album van de groep, wist ik na al die jaren eindelijk op vinyl binnen te halen. Ik kende de plaat nog altijd van buiten - van destijds op een cassette te hebben grijsgedraaid. Een topplaat, gesierd door het artwork van Shusei Nagaoka (zie ook ELO's "Out of the Blue") en met EWF's kenmerkende hybride tussen funk, disco en soul, breed uitgesmeerd over elke track. Het blijkt overigens amper de tweede tvdw te zijn voor EWF, en de eerste dateert al van augustus 2005 (!), dus het mocht nog wel eens.

Labels: , , , , , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.sendspace.com/file/xmdvxb

11:57 AM  

Post a Comment

<< Home