Sunday, January 05, 2014

TVDW 05/01/2014 - Tired Pony - Carve our names (2013)

Als ik een muzikale link wil maken met de voorbije kerstvakantie, zou ik Pinball Wizard van the Who als tvdw moeten nomineren. Een van de leukste momenten van de voorbije vakantie was immers de komst van een vintage flipperkast uit 1980. Bij wijze van muzikale knipoog bekeek ik op de dag dat de flipperkast aankwam, 's avonds Ken Russell's "Tommy" - dat volstond.

Je hebt supergroepen en je hebt hobbyprojecten. Tired Pony zit daar wat tussenin. De groep heeft de zanger van Snow Patrol en de gitarist (op rust?) van REM als spil, maar naast Lightbody en Buck spelen ook groepsleden van Editors en Belle & Sebastian, en muzikanten als M. Ward en Jacknife Lee mee. Hun tweede album The Ghost of the Mountain lijkt me sterker dan het drie jaar geleden verschenen debuut van hen; met veel songs die aanleunen bij Snow Patrol, maar dan net iets minder gezwollen en met Americana sausje erover.

Voor de volledigheid ook nog even snel mijn Best Of 2013 lijstje op de blog gooien?
1. Daft Punk - Random Access Memories
2. Arctic Monkeys - AM
3. Josh Rouse - The Happiness Waltz
4. Vertical Horizon - Echoes from the Underground
5. John Grant - Pale Green Ghosts
6. Dreadzone - Escapades
7. Wave Machines - Pollen
8. Foals - Holy Fire
9. Kings of Leon - Mechanical Bull
10. Turin Brakes - We were here
en verder leuk werk van o.a. Villagers, Bastille, Neko Case, Blood Orange, Vampire Weekend en tegenvallende platen van Eels, Phoenix, Moby en The Feeling. Beste re-issues kwamen van The Clash en Patrick Cowley.

Labels: , , , , , , , ,

3 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/wjy0h3

5:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Wat voor een flipperkast? Ik heb nog een exemplaar uit 1973 staan in Kontich, maar eigenlijk ben ik overgeschakeld op 'Pinball Arcade' op de iPad :-)
Dday

2:09 PM  
Anonymous zinnerboy said...

vond die 1e al goed - die 2e is inderdaad nog beter

3:06 AM  

Post a Comment

<< Home