Monday, March 16, 2009

TVDW 15/03/2009 - JJ Cale - Old Friend (2009)



Hoezo, die posts van mij zijn altijd veel te lang? Neen, het kan ook bondig hoor. JJ Cale heeft altijd al op veel instemmend geknik mogen rekenen, ever since ik als kind zijn City Girls hoorde op een of andere verzamelaar. Vooral zijn ouder werk bevat prachtige songs, en dan heb ik het heus niet enkel over die twee songs die Clapton zo beroemd maakte. Ook Crazy Mama, Cajun Moon en Magnolia zijn echt pareltjes. Zijn nieuwe, net verschenen cd sluit naadloos aan bij die songs, ik heb 'm al enkele keren met plezier gedraaid. Véél beter dan die vorige cd die hij samen met Clapton opnam, en eigenlijk ook veel beter dan de twee cd's die Cale daarvoor uitbracht. De tvdw is een van de hoogtepunten. Ergens in het akkoordenschema zit iets verstopt dat me keer op keer doet denken aan Tears Won't Help van Steve Wynn, maar dit terzijde.

Zie je, kort kan ook.

http://www.sendspace.com/file/o2t859

Labels: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik denk zelfs dat ABC met 'all of my heart' de grondleggers waren van dit akkoordenschema. De grenzen van de popmuziek... Ze bestaan.

6:18 AM  
Blogger Koop said...

Nog eens beluisterd en inderdaad, nu je het zegt, ja! Een mash-up van JJ Cale, ABC en Steve Wynn dringt zich op. Waar wachten de Dewaele Brothers nog op?

6:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sorry maar ik vind deze post veel te kort.

P. lenanymous

3:36 PM  

Post a Comment

<< Home