Friday, January 16, 2009

TVDW 18/01/2009 - Roger C. Reale and Rue Morgue - High Society (1978)



Niet dat ik een klusser ben, eerder een klutser, met twee linkerhanden. Maar ik ben vorige week wel aan het verven geslaan - een van de weinige huishoudelijke taken die ik min of meer aankan. De zoon ruilt binnen enkele weken immers de ene zus als slaapgenoot voor de andere. De grootste gaat haar twaalfde verjaardag tegemoet, en de naderende puberteit heeft zo haar rechten. Zoals een eigen kamer.
Soit, verfklusjes zijn ideaal om de iPod te laten snorren. Zo gaf ik 'Radioactive' van Roger C. Reale een beurt, een playlist die al enkele weken onaangeroerd was gebleven. Nooit van gehoord, van deze Roger C. Reale? Ik ook niet hoor, maar onze paden kruisten toen ik het op deze blog een paar weken terug over G.E. Smith had. Smith zal voordien als gitarist in Rue Morgue, Reale's begeleidingsgroepje. Samen brachten ze amper één plaat uit - maar wat voor een.
'Radioactive' staat garant voor smerige, onverdunde garagerock, met wild aan het snoer snokkende gitaren, een schuim en fluim rondspuwende blafhond van een zanger. In minder dan een half uur is de dolle rit voorbij en zijn tien songs, waaronder een Chuck Berry-cover, gepasseerd. Amaai, wat een ontdekking.

http://www.sendspace.com/file/gcxt2q

Oh ja, deze blog blies deze week haar vierde kaarsje uit. Als bonus daarom nog een tweede track uit Radioactive: een cover van I can't Control Myself van The Troggs (waarvan ook Joan Jett en The Ramones ooit een versie opnamen).
Happy b'day to koop05.blogspot!

http://www.sendspace.com/file/8kbe8o

Labels: , , , , ,

3 Comments:

Blogger P. Leno, Brussel said...

Happy birthday Koops blogspot.

Vier jaar, het wordt stilaan een flinke kleuter :)

5:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Proficiat. In de wei staat een koe, enz...

1:06 AM  
Blogger Shamrockske said...

Lekker RAUW !

11:02 AM  

Post a Comment

<< Home