Monday, April 07, 2008

TVDW 06/04/2008 - Drs. P - Dodenrit (1974)


Intussen ben ik nog volop aan het genieten van de Mission To Venus (M2V). Zes cd's en een honderdtal tracks, daar ben je even zoet mee. De selectie van de vier reizigers zorgt voor een boeiende pot-pourri. En voor de tweede keer zorgde de M2V voor het beste muzikale moment van de week (too bad voor Jamie Lidell en Savalas). De eerste M2V-gerelateerde tvdw (zie Eddie Harris van een paar weken terug) kwam uit de selectie van Commander Bata. Die van deze week komt uit mijn eigen selectie. Even uit het begeleidende boekje van M2V mijn argumentatie halen:

Wedden dat, als we alle inzendingen voor M2V overlopen, we uitkomen op een redelijk serieuze bedoening? Om tegengewicht te bieden smokkel ik graag FUCK Holland Volume 1 in ons ruimteschip. Not available in any shop, of wat dacht u? De F.U.C.K.-serie werd een heel aantal jaren geleden opgestart tussen medereiziger Hans en mij. Het acroniem bestond aanvankelijk uit, even denken, Forgotten onehitwonders, Ultra Disco, Corny Lyrics en Kitschy silliness ........ of iets van die aard. De cd’s begonnen hun eigen leven te leiden, wat met name met compilation master en über-downloader Hans achter de draaitafels voor twee geweldige series zorgde, in diverse volumes: Fuck Deutschland en Fuck Holland. Staan mooi zij aan zij, rug aan rug in mijn cd-kast. Ik kies uiteindelijk voor volume 1 van Fuck Holland, om één reden maar: het weergaloze ‘De Dodenrit’ van Drs.P staat er op. Al zijn de andere 22 nummers ook best leuk, hoor: werk van Anita Meyer, Babe, Luv en Rudi Carrell staan er samen met songs als ‘Ik kan geen kikker van de kant afduwen’ (uit 1968 jawel) en ‘Ik ben verliefd op John Travolta’. Oké, we zijn niet op weg naar Omsk maar naar Venus, en we verplaatsen ons niet per trojka maar in een raket, maar toch. In mezelf en in Hans (en wie weet ook in onze andere medereizigers) schuilen een paar schuchtere aspirant-songtekstschrijvers (ja, die vernederlandste Lou Reed-tekst moet ik nog steeds van je, Hans). Maar als we dit nummer horen, buigen we deemoedig het hoofd en ruimen we onze dagdromen op. As good as it gets.



http://www.sendspace.com/file/mkpu2b

Labels: , , , , , , ,

1 Comments:

Blogger Malach said...

"Dodenrit" van Drs P is blijkbaar verwijderd van de Server. Is het mogelijk om die terug te uploaden?

Groetjes

M...

2:38 AM  

Post a Comment

<< Home