Friday, March 16, 2007

TVDW 18/03/2007 - Jacques Villeneuve - Accepterais-tu (2007)

Opgroeiend in de schaduw van het circuit van Zolder moést ik wel een Formule 1-fan worden. En zo geschiedde. De dagen waarin ik samen met bloedbroeder Peter over de draad kroop om gratis de F1 trainingsessies mee te maken, en waarin ik als ukkie een babbeltje kon slaan met grootheden als Alain Prost en René Arnoux zijn voorbij. Maar ik volg nog zowat elke Grand Prix, al dan niet in uitgesteld relais op video. Dit jaar belooft spannend te worden - het is jaar één na Schumi, dus de strijd om het kampioenschap ligt wijd open. Voorzichtig zet ik mijn geld op Kimi, de snelle Fin die nu debuteert bij Ferrari. Iceman en het stijgerende paardje, ik gok dat het wel zal worden. De GP van Australië is inmiddels verreden en staat op video. Vanavond op mijn gemak kijken, pintje bij de hand.
Bij de start van het nieuwe F1-seizoen post ik een passende tvdw. Jacques Villeneuve is niet enkel een grootheid in de autosport (de enige die zowel kampioen werd in F1 én in de Amerikaanse Cart én de mythische Indy 500 won), hij is natuurlijk ook de zoon van de destijds door mij op handen gedragen Gilles. En amper een paar weken terug lanceerde hij zijn eerste cd Private Paradise. De inhoud is niet meteen wat je zou verwachten van iemand die groot werd in de met testosteron omgeven wereld van snelle wagens. Op Villeneuve's debuut geen foute, gespierde hardrock, maar fijne poprock, hoofdzakelijk in het Engels gezongen met af en toe een streepje Frans. De tvdw roept de sfeer op van Stephan Eicher (een vriend van Jacques, trouwens) en wordt hier in alle exclusiviteit gepresenteerd, thanks to Valérie - vermoedelijk de enige Belgische meid die het full album via iTunes in huis haalde. Respect! Gentlemen, start your engines.........

http://www.sendspace.com/file/4553qt

Labels:

2 Comments:

Blogger Shamrockske said...

alhoewel ik de laatste tijd regelmatig 'generations' van indochine op zet, blijft het toch wa raar klinken da frans (nee, ni dieje van verhelst, die klinkt goe)

2:53 AM  
Blogger Blogger said...

en wie is die Valerie ?

3:42 AM  

Post a Comment

<< Home