Sunday, February 25, 2007

TVDW 18/02/2007 - Status Quo - That's a fact (1976)


Toegegeven, op de Schaal van Hipheid zit ik met deze TVDW onder nul, but see if I care. Bedoeling is de meest in het oog/oor springende track van de afgelopen week te benoemen, en consequent als ik ben stel ik bij deze met trots een ouwertje van 'The Quo' voor. Uit het album 'Blue for you', en vanzelfsprekend ook uit hun beste periode, die van de jaren zeventig - net voor de punkexplosie, toen wijdbeense luide rock'n'boogie nog mocht. Blue for you werd net als wel dertig andere albums in de ipod gepompt, klaar om mijn skireis van een soundtrack te voorzien, maar eenmaal in de Franse Alpen bleef de digitale jukebox grotendeels onaangeroerd. Meer aandacht ging naar de après ski en naar de bedlectuur, het beresterke 'Nachtleven' (orig: I pass like night) van Jonathan Ames. Maar over The Quo: luister toch maar eens naar dat geweldig funky tussenstuk, dat, ook al duurt het niet bijster lang, voor mij heel de track overeind houdt. Parfitt en Rossi leggen er een groove neer die zelfs wat 'southern' aandoet: hoekige, in elkaar geweven gitaarriffs en een drumshuffle die keurig alle gaatjes opvult. Good stuff - en wie dit oubollige rock vindt, mag feestelijk in de skilift richting zwarte piste.

http://www.sendspace.com/file/l369o9

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home