Saturday, August 26, 2006

TVDW 27/08/2006 - Axelle Red - I had a dream (2006)


Het gebeurt niet vaak dat we een TVDW selecteren die we nog niet zelf in huis hebben, maar nergens in de statuten staat vermeld dat het niet zou mogen. De nieuwe single van Axelle Red wist me zo aangenaam te verrassen, dat een TVDW niet meer dan logisch was. Beste bewijs: ik hoorde hem eerst op de radio zonder te weten welke artiest het was, en ik dacht meteen in de richting van hip dance volk genre Moloko, of Kylie Minogue onder de hoede van een of andere trendy producer. Maar neen, het bleek onze eigen Axelle Red, in een nieuwe, spectaculaire koerswijziging. Grote dame, sowieso. Terwijl iedereen de mond vol heeft over de nieuwe Belgische rockgroep die voor vijf man en een paardenkop gaat optreden op het South By Southwest festival in Amerika, of gaat touren in het Oostblok, mag Axelle Red toch met meer recht en rede aanspraak maken op de titel 'wereldster'. Op de website lees ik dat Daan meewerkte aan de nieuwe cd, samen met haar inmiddels vertrouwde zwarte soulmuzikanten from the Deep South. Hij komt uit op 11/9. Ik ben benieuwd, als de heerlijke groove met de etherisch zweverige vocals van de single enige indicatie is, kan het een fantastische plaat worden. Oh ja, en Axelle is amper een goede vier maanden jonger dan mij, en haar moeder woont in mijn geboortedorp Heusden. Dat schept een band.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home