Sunday, August 19, 2012

TVDW 19/08/2012 - Joan Armatrading - I Can't Lie To Myself (1981)

Van een vijvertje tot een meer. Van een meer tot een oceaan. Was mijn cd-collectie een vijvertje dat ik nog met moeite kon overzwemmen, dan was mijn itunes-collectie uitgegroeid tot een meer waarvan ik nauwelijks nog de oever zag. Ik nam er vrede mee.

Maar geen meer meer, deze week. In het midden van de oceaan werd ik gedropt. Spotify. Een half jaar geleden al eens uitgeprobeerd, maar dat bleek een valse start. Deze week was het wel goed raak. Ik zag me meteen nummers uitwisselen, ontdekte met bewondering uitstekende speellijsten van wildvreemden, sprong van de hak op de tak, spartelend in de oceaan, zwemmend van wrakhout naar wrakhout.

De tvdw in deze wildgroei van songs en artiesten moest wel een reggae-inslag hebben. De eerste playlist waar ik op stootte was toevallig eentje met werk van Sly & Robbie, waarna ik zelf ging grasduinen in het Spotify-aanbod en onwillekeurig bleef stilstaan bij heel wat reggae. De keuze voor I Can't Lie To Myself is logisch. Afkomstig van een van mijn favoriete platen, "Walk Under Ladders". Een plaat met goed volk als de ritmesectie Jerry Marotta en Tony Levin, en verder met Andy Partridge van XTC, Thomas Dolby en Gary Sanford, de gitarist uit de groep van Joe Jackson. Maar ook met een liedje waarop de Jamaicaanse tandem Sly & Robbie hand- en spandiensten verleenden.

Labels: , , , ,

4 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/5twskl

2:20 PM  
Anonymous zinnerboy said...

klinkt toch nog verrassend hedendaags

1:19 AM  
Blogger DeLa said...

Allez ik zal er eens naar luistern omdat jij het bent en omdat er van ver iets met Sly & Robbie mee te maken heeft, maar hmpf, hm, Joan Armatrading... heeft de tand des tijds neit overleefd vind ik, net zoals Tanita Tikamram of zoiets. Maar goed, ik zal eens horen.

1:39 AM  
Blogger Koop said...

... waarna je me toch gelijk zal moeten geven.

Ach, aardig deuntje zonder meer. Met bonuswaarde voor wie het destijds ook al kende, kan ik me voorstellen. Dat nostalgische randje kan die vervelende 'tand des tijds' al eens weggommen.

6:58 AM  

Post a Comment

<< Home