Monday, June 18, 2012

TVDW 17/06/2012 - D'Influence - Shake it (1997)



De tvdw's doorlopen geeft een vertekend beeld. Ik heb (ook) een grote voorliefde voor Britse R&B, soul en acid jazz - en toch vallen slechts 5 van de nu 388 tvdw's onder die noemer. Ronny Jordan, Jhelisa, Roachford, de Brand New Heavies - en nu D'Influence. Nooit echt doorgebroken, dit laatste groepje, maar wat een geweldige plaat maakten ze eind jaren negentig met "London". Eentje die de geschiedenis van dertig jaar zwarte muziek opslurpt en er een eigentijds - nu ja, eigentijds circa 1997 dan toch - soepje van maakt. Deze jongens kennen hun klassiekers. Niet toevallig pikte Daryl Hall D'Influence op als een van de producers voor zijn "Can't Stop Dreaming"-album. Het resultaat van die samenwerking haalde de plaat niet, maar valt wel nog op youtube te rapen.

Vorige week dook ik nog eens in "London", waarvan ik intussen twee kopieën in huis heb. Het tweede exemplaar, incl. een bonus-cd met enkele knappe remixen, wist ik dankzij bemiddeling van Shamrockske Nico voor een prikje op de kop te tikken. Net als een andere weergaloze Britse soulplaat trouwens, "Companeros" van Working Week. Maar met tvdw's is het zoals met Highlander: there can only be one.

Labels: , , , , , ,

2 Comments:

Blogger Koop said...

http://www.sendspace.com/file/lwszgp

11:59 PM  
Blogger P. Leno, Brussel said...

Ik ben ook gek op London en de Britse acid-jazz. Die hebben mij bij de echte jazz gebracht.

Overigens heb je één groep uit die scene niet vermeld, Incognito.

4:35 AM  

Post a Comment

<< Home