Monday, September 11, 2006

TVDW 10/09/2006 - The Faint - The Conductor (Thin White Duke remix) (2003)


Dit keer een aan evenementen van het voorbije weekend verbonden TVDW. We hadden wel wat keuze. Op zaterdag was er een chiro-feest waar de dochter (de oudste dan) moest optreden. Het nummertje dat bij het dansje hoorde, maakte weinig kans om het tot TVDW te schoppen. Sean Paul, ik vind het maar een irritant ventje en die raggamuffin/dancehall is helemaal mijn ding niet. Passeert de man op de radio, gaat 'ie stante pede op een ander station - maar op het chirofeest lukte dat truukje niet. Aardig dansje, dat natuurlijk wel. Wel een mogelijkheid bood de pauzemuziek op dat chirofeest - allemaal vintage eighties stuff, waarbij vooral "Take that look of your face" van Marti Webb erg plezierig was om terug te horen. Ook a nice touch had de DJ die 's avonds speelde op een fuif ter ere van 40 jaar Martine B. Hij gooide, al dan niet bewust, "My Sharona" van The Knack nog eens op. Onweerstaanbaar nummer, sowieso (ja, ik heb de vinylsingle nog thuis), van een band die voor de rest in Europa nooit potten brak, maar dat de drummer van de groep vorige week stierf, maakte het toch nog net iets 'gepaster'. Maar qua TVDW-nominee moest zowel The Knack als Marti Webb ruimschoots de duimen leggen voor een nummer dat zich vrijdag al naar voren had gewurmd. Die dag vierde Patje D. immers zijn veertigste verjaardag, meteen goed voor een leuk tuinfeestje. Ter ere van mijn schoonbroer had ik snel nog twee rollercoaster-cd's samengesteld. Eentje met vintage nostalgia, tailor made voor Patje, met lekkers van o.a. Yazoo ("State Farm"!), Depeche Mode, Talk Talk, Flash & the Pan en New Musik. De tweede bevatte allerlei hip contemporary spul. Lily Allen, Gnarls Barkley, Freeform Five, Jamie Lidell, de Bloc Party-remix van "Needy Girl" van Chromeo, de Daft Punk remix van Franz Ferdinand's "Take me out", de" remix van "In Private" van The Pet Shop Boys, met Elton John in plaats van Dusty Springfield et j'en passe. Beste van de klas was echter The Faint. Ik ken de groep van haar noch pluim, maar een wilde download van enkele maanden terug blijft keer op keer de aandacht opeisen op mijn iPod. Het betreft een pulserende, langgerekte remixversie met de signatuur van de Thin White Duke (aka Stuart Price aka Jacques LuCont aka Let Rhythmes Digitales aka Zoot Woman) all over it. Snel googlen leert dat The Faint uit Nebraska komen, dat de man achter Bright Eyes ooit nog lid was van de groep, en dat op hun website tal van nummers gratis te downloaden vallen. Dat ben ik nu bezig, maar ik veronderstel niet dat ze de impact zullen hebben van deze TVDW. Oh ja, The Faint mag nu misschien nog een redelijk onbekend groepje zijn, maar hun volgende cd zou, zo willen geruchten, een productie meekrijgen van Rick Rubin. En dan zal heel de wereld hen wel kennen. Intussen: geniet van de met vocoder opgestarte én eindigende versie van "The Conductor" - iets met vocoder wekt sowieso mijn interesse, must be de erfenis van EWF's "Let's Groove" en een overdaad aan Patrick Cowley. Enkel te beluisteren op zéér hoog volume, bij voorkeur rondstappend in een broeierige, nerveuze stadskern.

http://www.sendspace.com/file/ecr5n8

Labels: , , , , , , , ,

3 Comments:

Blogger Shamrockske said...

2 jaar geleden ook redelijk fantastisch op LL

7:59 AM  
Blogger Koop said...

't zal me leren om weg te blijven van LL!

4:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nooit van gehoord - maar dat komt me wel meermaals voor bij jouw TVDW - maar ben alweer héél erg benieuwd. Het lukt me niet om de track van jouw blog te halen, dus zal ik het nummer maar gaan kopen via iTunes. Enig idee wanneer volgende CD eraan komt ? En LL : does that mean Leffinge Leure ?

10:57 AM  

Post a Comment

<< Home