Tuesday, April 19, 2022

TVDW 17/04/2021 - Brent Faiyaz ft. Pharrell Williams & Drake - Wasting Time (Fake Neptunes Remix) (2021)

 

Al ooit gehoord van Baby Keem? Neen? De man won een paar weken geleden nochtans een Grammy, voor Best Rap Performance. Een aantal van zijn songs halen de 200 miljoen grens op Spotify. (Terloops trouwens even zeggen dat de Grammy voor Song van het Jaar naar Leave the Door Open van Silk Sonic ging, een groep die klinkt als 1974. Gewoon een observatie). 

Mijn zoon liet me Baby Keem horen toen we het afgelopen weekend samen een lange rit voor de boeg hadden. We hebben het tijdens zo'n rit dan al snel over muziek en de Spotify-suggesties vliegen dan heen en weer. Ik selecteerde dit keer wat old school hiphop, hij kwam met een Junior Jack remix van Pointer Sisters' Dare Me en een dj set van Ellen Allien, waarna ik warempel de brug legde naar donkere eighties new wave van D.A.F. en Los Ninos Del Parque. Van Baby Keem (wat een belachelijke artiestennaam trouwens alweer) kwam Bram dan weer bij (de mij ook al schier onbekende) Brent Faiyaz, de R&B crooner die je hierboven in een beeldig roze jasje ziet staan. Toen Wasting Time voorbijkwam, spitste ik toch even de oren. Een heerlijke slow jam, door Pharrell verrijkt met de kenmerkende Neptunes-touch.

En ik dacht ook: wat fijn is het om de passie voor muziek te delen met je zoon - de jongeman die morgen 21 jaar oud wordt. This one's for you, Bram.



Labels: , , , ,

1 Comments:

Blogger Koop said...

https://www.youtube.com/watch?v=gW0gEBpb6yo

12:26 PM  

Post a Comment

<< Home